30 282 54 67 | 1122 Budapest, Városmajor utca 33. 3/2 | info@tetristerapia.hu

Alkalmazott módszerek

1 Egyéni terápia, tanácsadás

A pszichológus könnyebben felismeri a személyiség lehetőségeit és korlátait.
A pszichoterápia célja a nagyobb önismeret, mely elősegíti az egyéni problémamegoldást és életvezetést. A terápiás módszerek megválasztása elsősorban a páciens igényeihez is igazodva, probléma centrikusan történik, a gyermekek esetében a szülők bevonásával.

2 Csecsemővizsgálat, Korai fejlesztés/szűrés

Korai fejlesztésre azoknak a gyerekeknek van szükségük, akiknek fejlődése eltér a vele azonos korúakétól. A szakemberek a hátrányok leküzdésére egy tervszerűen felépített fejlesztő programot állítanak össze, amely magában foglalja a családnak nyújtandó segítséget is. A programban szerepel gyógypedagógia fejlesztés, tanácsadás és terápiás szolgáltatás is.  >> Tovább olvasom

3 Iskolaérettségi vizsgálat

Pszichológus által végzett speciális feladatokból álló tesztsor (hivatalos iskolaérettségi teszt), mely az iskolához szükséges alapvető kognitív funkciók, készségek felmérése által jelzi a gyermek fejlettségi szintjét, kiszűri a lehetséges nehézségeket, még fejlesztésre váró területeket, valamint megmutatja a gyermek erősségeit.  >> Tovább olvasom

4 Teljesítménytesztek, speciális szűrő eljárások, neuropszichológiai tesztek

Pszichológus által végzett, adott életkornak megfelelő intellektuális képességet mérő tesztek, melyek jelzik az agyfunkciókban lehetséges problémákat, valamint az életkor, és a fejlődési kor viszonyát.
Speciális tesztekkel az agyféltekei dominanciát, tanulási zavarokat, figyelemzavart, fennálló kognitív deficiteket lehet szűrni.  >> Tovább olvasom

5 Fejlesztés

Speciális fejlesztő feladatok, melyek agyi éretlenség, figyelemzavar, memóriazavar, tanulási zavarok, finommotoros koordinációs problémák esetén segítenek a gyerekeknek, valamint a szülőknek.

6 Projektív tesztek, rajzvizsgálat, kérdőívek

Pszichológus által végzett eljárás, mely a lehetséges pszichés problémák kiszűrésére, a személyiség feltérképezésére irányul.

7 Autogén tréning (Relaxációs terápia)

Pszichológus által végzett terápiás forma, melynek alapja a relaxációs technika.  >> Tovább olvasom

8 Családterápia, párterápia

Családterapeuták által végzett rendszerszemléletű terápiás forma, mely az egész családdal, mint rendszerrel foglalkozik, segít a problémák feltárásában, megoldásában.  >> Tovább olvasom

9 Pszichodráma

A gyerekpszichodráma egy csoport-terápiás módszer, mely a közös szerepjátékon, a gyerekek képzeletvilágának és kreativitásának mozgósításán keresztül fejti ki terápiás hatását. A játékban, játékkal, játék által gyógyít, fejleszt. >> Tovább olvasom

10 Alapozó terápia

Komplex, mozgásfejlesztésen alapuló (szenzomotoros) idegrendszert fejlesztő terápia, mely során a gyermekeknél újraindítjuk az emberi fejlődéstani mozgássorozatot, mintegy még egyszer “belökve” az agy fejlődésbeli lehetőségét és a gyereket a terápia során igen magas fokú mozgásügyességig juttatjuk el.  >> Tovább olvasom

11 Baba-mama csoport

Édesanyának lenni minden friss édesanya számára rengeteg új és ismeretlen érzék és képesség kialakulását és elsajátítását jelenti. Elindulni ezen az úton egy teljesen egészséges, komplikációktól mentes szülés és szülés utáni időszak után is nagy feladatnak bizonyul.

Azonban a korai időszak kórházi kezelései, a gyermeknél szükséges fizikai beavatkozások, a korai szeparáció miatt mindez az édesanya számára még nagyobb kihívást jelent, és az anyai kompetenciák elvesztését, önértékelésük csökkenését eredményezheti, mely jelentősen befolyásolja a megfelelő anya-csecsemő kapcsolat és a biztonságos kötődés kialakulását.

A csoportfoglalkozások célja, hogy az édesanyák felismerjék gyermekük igényeit, eszközöket kapjanak csecsemőjükkel való kapcsolatteremtéshez, visszanyerjék kompetenciaérzésüket és ezek által harmonikus anya-gyermek kapcsolat alakulhasson ki.  >> Tovább olvasom

12 Logopédiai vizsgálat és terápia

A gyermeki nyelvfejlődés nagyon “egyszerűnek” tűnik- a csecsemő előbb gőgicsél, aztán gagyog; egy eves korára  kialakulnak az első, kezdetleges szavak, majd ügyesen egybe is fűzi azokat és szószerkezeteket alkot 2 éves korára. S mire eléri a 3éves kort, már rövidebb mondatokban beszél.  >> Tovább olvasom

13 Művészetterápia

A gyermekek számára a játék mellett a képi kifejezésen alapuló, vizuális művészeti eszközök, a rajzolás, a festés mondhatni elsődleges kommunikációs csatornát jelentenek: érzelmi élményeiket, feszültségeiket szavak helyett játékos és képi formában jelenítik meg. A képek világa a művészetterápiában mint közös nyelv van jelen, amivel és amiről ténylegesen is lehet beszélgetni. Mindemellett a rajzolás és festés, a gyurmázás a finommotorika és a szem-kéz koordináció fejlesztésének természetes eszköze, az alkotás a kreativitás- és személyiségfejlesztés valamint a tehetséggondozás kiváló kiegészítője is lehet. Az alkotás folyamatában – miközben a semmiből hozunk létre valamit-, felnőttként is megélhetjük, akár újra felfedezhetjük saját teremtő erőnket. Mindemellett a vizuális támogatás segíthet egy adott probléma-helyzetben „képbe kerülni”, megajándékozva saját magunkat a nézőpontváltás lehetőségével.