30 282 54 67 | 1122 Budapest, Városmajor utca 33. 3/2 | info@tetristerapia.hu

Mindfulness / Tudatos Jelenlét Alapú Kognitív terápia

Mindfulness / Tudatos Jelenlét Alapú Kognitív terápia

„A tudatos jelenlét a figyelem gyakorlásának egy különleges formája: szándékosan és ítélkezés mentesen a jelen pillanatra figyelünk.” – Jon Kabat-Zin

A tudatos jelenlét (mindfulness) egy speciális figyelmi állapot: ilyenkor a figyelmünk tudatosan a jelenre, az „itt és mostra” irányul, az élményeinket ítélkezés, értékelés nélkül figyeljük meg és nem hagyjuk, hogy automatikusan ezek irányítsák a viselkedésünket.

A tudatos jelenlétra való képesség növelhető különböző gyakorlatokkal és tréningekkel.

A tudatos jelenlét gyakorlása hatékonyan csökkenti a depresszív és szorongásos tüneteket, a stresszhez kapcsolódó pszichoszomatikus panaszokat, javítja a probléma – és konfliktuskezelési képességeket, valamint növeli az élettel való elégedettséget.

Kiknek ajánlott a tréning?

  • akik szeretnék tudatosabban megélni mindennapjaikat
  • akik szeretnének hatékonyabban működni stresszhelyzetekben
  • akik szeretnének „barátibb” viszonyba kerülni saját érzéseikkel és gondolataikkal

.       akik szeretnének megismerkedni egy olyan módszerrel, amely bizonyítottan javítja a testi és a lelki egészséget”

Figyelmi tréning gyerekeknek

A kutatások szerint a figyelemszabályozási problémákkal küzdő gyerekek számára különösen hasznosak a tudatos jelenlét gyakorlatok: csökkentik a hiperaktivitás, impulzivitás és figyelemzavar tüneteit. A gyakorlás a szülőkre is hatással van: csökkenti a neveléssel és fegyelmezéssel kapcsolatos feszültség intenzitását.