30 282 54 67 | 1122 Budapest, Városmajor utca 33. 3/2 | info@tetristerapia.hu

Mi is az a Szenzomotoros terápia?

Nem véletlen, hogy a gyerekek annyira szeretnek szaladgálni, föl-le ugrándozni, hemperegni, hintázni, forogni, mindent nyalogatni, tapogatni.

A kutatásokból bebizonyosodott, hogy a gyerekek testi, lelki, szellemi fejlődését segítik ezek az élmények, az idegrendszer érettebbé válik általuk. Ezért fontos, hogy a gyerekkor sok aktív tevékenységgel, szabad játékkal teljen!

A szenzoros integrációs terápia olyan módszer, amely a benne résztvevő gyermeknek izgalmas játéklehetőségeket nyújt, olyanokat, amelyek segítségével éretlen vagy egyes területeken nem kellően differenciált működésű idegrendszerüket saját aktív részvételükkel fejleszthetik. Ez a gyerek számára örömet okozó játékfolyamat.

Eszközei emlékeztetnek a játszóterek világára: óriáslabdák, guruló hengerek, forgó és egyensúlyozó tányérok, deszkák, hinták, valamint rongyok, papírdobozok, kockák, szivacsok Tehát csupa olyan játékszer, amely az egyensúlyi és a tapintásos érzékelés számára nyújt ingereket. Ez a két érzékelési terület az idegrendszer két legkorábban érő, legősibbnek nevezhető modalitása, amelyek hibátlan működése sokféle magasabb rendűnek tartott emberi viselkedés optimális alakulásában elengedhetetlen feltétel. 

Minden felnövekvő szervezetnek szüksége van ezekre az ingerhatásokra, de ott, ahol az idegrendszer fejlődése, önszabályozása bármilyen ok miatt nehézkesebb, lassúbb – ott egyes területeken sokkal tovább és sokkal több ilyen természetű élmény kell. Nemcsak inger, behatás, hanem élmény, ami azt jelenti, hogy valaki mással megosztható testi-lelki tapasztalat.

Ez a terápia hatásos:

  1. Megkésett vagy/és hibás, akadályozott beszédfejlődésnél (diszfáziák)
    Kiejtési hibával, pöszeséggel küzdő gyermekeknél.
  2. Diszlexiánál, alaki diszgráfiánál= olvasás és/vagy írásgyengeségnél.
  3. Azoknál az organikus eredetű túlmozgásos (hypermotil)- figyelemzavaros gyermekeknél, akiknél oxigénhiányos károsodás keletkezett.
  4. Fejlődésben, érésben elmaradt óvodásoknál.
  5. Enyhe fokú értelmi fogyatékossággal élő gyermekeknél
  6. Minden olyan gyermeknél, aki mozgásügyetlenségben szenved bármilyen okból.